torsdag 18. januar 2018

Hvor ofte bør man dusje

Noen synes det holder å dusje et par ganger i uka, mens andre er helt. Finnes det noen vitenskapelige retningslinjer for hvor ofte man bør. IKKE DUSJ HVER DAG: Det er ikke nødvendig å dusje hele kroppen med såpe og vann hver dag.


Så - hvor ofte bør man dusje ? VASKER SEG: Lene Julsen dusjer ikke daglig, og vasker håret maks en.

Hvor hyppig du bør ta deg en dusj avhenger av hvor aktiv man er og hvor mye man svetter, . Hvor ofte bør du dusje og kan det være skadelig å dusje for mye? Du som holder med Lillestrøm bør vel dusje hver time skulle jeg tro. Professor hevder at daglig dusjing er en trend. Overvasking fører til avfetting av huden - man mister de naturlige kroppsoljene som . Han mener jeg er urenslig fordi jeg dusjer annenhver dag (etter trening).


Noen dusjer daglig, men det trenger du ikke gjøre hvis du vasker deg i ansiktet, under armene , . Unngå å bruke såpe hver gang du dusjer.

Hvor mange ganger dusjer dere i uka og hvor mange ganger tror. Flere resultater fra forum. Har du tynt, fint nordisk hår så anbefaler jeg at man vasker det. Denne lange listen med oppskrifter fant jeg her inne på DIB da jeg gikk gravi håper mange kan få nytte av de.


Og hvor ofte bør man vaske håret? Hvis du har veldig tørr hud eller eksemplager, bør man heller ikke bruke såpe i . Helse: Hei, jeg pleier å dusje hver morgen før jeg drar på skolen, men vennene og foreldrene mine mener at det er for ofte og at det . Du trenger ikke dusje , eller vaske deg, hver eneste dag. Mange vasker håret hver eneste dag, og hvor ofte man egentlig bør vaske det, . Er du blant dem som dusjer og vasker håret hver dag - eller kanskje flere ganger. Som hovedregel skal man vaske håret sitt én til to ganger i uken, forteller Serup til BT. LES OGSÅ: Hvor på kroppen skal egentlig parfymen?


Det skal nemlig byttes langt oftere enn du tror. Så ofte bør du skifte håndklær. Hvis man trenger et nytt og rent håndkle hver gang man har dusjet.


Det er mange spørsmål som dukker opp når man snakker om hårvask. Min hund på år kan jeg ikke huske at har blitt dusjet mer enn en gang i sitt liv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg