torsdag 22. juni 2017

Lærling ferie første år

Her kan du lese mer om reglene rundt ferie for ansatte og lærlinger. Men du har likevel ikke opparbeidet deg full lønn for fem ukers ferie , og kommer . Hei Har jeg rett på ferie første år som Lærling ? Hvis ja, hvor lange kan jeg ha ferie da? Siden jeg får utbetalt i fra nav så, kan jeg søke om ferie da?

Hu begynte i august og har hatt ukes ferie i jula, og nå forrige uke. Men neste år får hun nok fullt opp med ferie. Du har samme arbeidstid og samme rett til ferie og . Jeg begynte som lærling i oktober og flere sier at i år har ikke jeg rett. Det gjør ikke UNN- lærlingene , der lønnen justeres annethvert år. Førstepremien var sommerjobb i Siemens.


Opptjeningsåret for feriepenger er det forutgående kalenderår. Som lærling har du samme rettigheter til ferie som alle andre arbeidstakere.

Ferie som lærling Reise og ferie. En annen ting å tenke over er feriepenger - hvis du ikke jobbet foregående år men skal ha fem uker ferie vil . NAV program, og det har jeg aldri brydd meg om å spørre om. Jeg har nå gått fra å være lærling på jobben til 1 i de to første ukene i. I praksis, tror jeg jeg må jobbe dette året for å opparbeide meg feriedager (?), slik at de kan brukes NESTE år. Er vel uker på et år det er prat . Lærlinger anses som arbeidstakere og har krav på feriegodtgjøring etter. Retten til virkedager ekstraferie for arbeidstakere over år kommer i tillegg til den.


Det vanlige er at lærling tar ferie når instruktøren tar ferie. Normalt kan ikke arbeidsgiver heve kontrakten i løpet av de første seks månedene du er borte pga. For hvorfor får vi så mye feriepenger , og hva skjedde med junilønnen. Arbeidstakere som fyller år i løpet av ferieåret , får ekstraferie på 6 . Særlige fridage med løn, ferie i praktik og i lære. Her finder du svar på dine spørgsmål om ferie som lærling.


For det første er en arbeidsuke i feriepengesammenheng normalt seks dager ( den inkluderer lørdagen). Videre er det svært få av oss som får .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg