fredag 1. september 2017

Gjennomsiktige tenner

UNNGÅ SYRESKADER: Vent i minst én time med å pusse tennene etter. Syre fra drikkevarer og mat kan skade dine tenner. I det siste har jeg inspisert tennene mine litt og funnet ut at tenne virker veldig gjennomsiktige og tynne ytterst i kantene. Erosjon på emaljen, hva er behandlingen? AVISA NORDLAND): Fire av ti unge har syreskader på tennene sine, etter for høyt inntak av brus og smakstilsatt vann.


Har du slike tenner og lyst til å gjøre dem hvitere?

Tannen har ganske gjennomsiktig emalje ytterst, og et gulaktig tannben. Men igår så jeg at også tennene ved siden . Matte tenner , sunne drikker innlegg 27. Tennene blir mer og mer gjennomsiktige ! Flere resultater fra forum. Gjennomsiktige tenner: årsaker og behandling - Medicine no-medicine. De fleste av dem, og ser denne endringen begynner å få panikk, men legene . Jeg har veldig slitte tenner.


Det finnes ikke lengre emalje, fortennene mine begynner å bli gjennomsiktige (er allerede gjennomsiktige nederst).

Risiko for at en tann knekker. Tannlegen sier jeg ikke kan bleke tennene mine, men. Bleking av tenner - Velvære, hudpleie og kosmetikk innlegg 23.


Når emaljen på fortennene er slitt, kan tennene brekke. Slik ser tennene ut når de er hardt angrepet av syreskader. På ungdom ser man at tennene begynner å bli gjennomsiktige i kantene. Hvis slitasjen har pågått over lengre tid kan man få . Tenner med skand emalje Tenner med tannslitasje Tenner med emaljeskade. Noen sliter også på jekslene, og emaljen kan bli veldig tynn og gjennomsiktig.


For hver annen person som bleker tennene sine vil oppleve bivirkninger, som sår på tannkjøttet og ising i tennene når de drikker kald drikke . Og nå er tennene mine hvite men litt blanke og gjennomsiktige nederst. Kan man forebygge dette eller må jeg bare leve med det resten av livet mitt? Misfargede gjennomsiktige tenner. Ilinger og smerter i tennene.


Spisse jeksler med dype groper. Gode råd fra Morten Rykke: . Fortenner med ”flisete” kanter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg