søndag 17. desember 2017

Pipelyd fra bilen

Høres omtrent ut som om man drar et kritt nedover tavla. IKKE BARE GROMLYD: Lyder fra bilen indikerer som regel at noe er feil. Blir du var en lyd som ikke har vært der tidligere, er det noe på gang . Det er ikke alle feil på bilen som er like enkle å oppdage. Derimot er det en ting som varsler om at noe kan være alvorlig galt, og det er ulyder .

Bilstereo: Det er ein pipelyd i anlegget når bilen går. I filmen som eg linkar til . Ulyd fra forhjul - hva kan det være? Skrapelyd fra hjul ved kjøring - Bil 24.


Underlig pipelyd fra bilen - Elbilforum. På vei hjem fra jobben i dag la jeg plutselig merke til en ganske høy piplyd som det høres ut som kommer fra bak i bilen et sted. Hvordan å bli kvitt pipelyden for åpen dør : kvikkfix 26.


Hvine lyd ved akselerering fra høy fart 14.

Flere resultater fra elbilforum. Alfa Romeo › Teknisk Bufret Lignende 14. Det er stille de første par kilometrene, men så kommer en høyfrekvent lyd som varer helt til jeg parkerer og lar bilen stå en lengre periode.


Når motor er igang hører jeg en høy-frekvens piping under bilen , bak på førersiden. Høres ut som det er mest på venstre side, kanskje i hjulene. Amerikanske Austin Frase har et problem med toyotaen sin.


Jeg har en sånn svosj-svosj-svosj- lyd i motoren, kan de si. Hej bg min bil laver mærkelig lyd fra motor af det er en 1. TDI 1HK golf nogen som ved hvad. Jeg har slitt en stund med en ulyd fra bak bremsene på bilen min (Audi a-99). Lyden kommer ved lengre turer, merker ingenting på korte turer . Denne støyen er en hvinende lyd i høyttalerne. Legg en signalkabel utenom bilen mellom radio og forsterker for å se om det er signalkabelen . En mekaniker som har lånt bilen i ei uke skriver i sin rapport at det tre.


Jeg mener at det er en unormal lyd , periodisk i kupeen på denne bilen. Bremsepip som følge av høyfrekvente vibrasjoner.

Dette er ikke farlig eller skummelt, men ubehagelig. Hører en elektronisk pipelyd ved gasspådrag med dieselbil. Oppsto spontant, og høres fra motorrommet ganske tydelig når man sitter i førersetet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg