fredag 20. januar 2017

Slitte bremseskiver lyd

De siste dagene har det kommet en skrapelyd fra hjulene når jeg kjører. Ulyd fra forhjul - hva kan det være? Skrapelyd ved venstresving etter hjulbytte. Kjøre på utslitte bremseklosser? Når skal de egentlig byttes?


Når det gjelder bremseskiver og bremseklosser så er dette, som du.

Det kommer en skrapelyd når jeg bremser. Når jeg trykker inn bremsen så lager det skikkelig stygg lyd. Det betyr at bremseklossene dine er utslitte. Endeleddene er slitt og må skiftes.


HYYYL: En hylende lyd hver gang du bremser. Hadde slitte klosser på den andre bilen, og det er ganske lik lyd egentlig. Men hører det lettere da du bremser rolig.


Jeg har slitt en stund med en ulyd fra bak bremsene på bilen min (Audi a-99).

Bremser du ganske hardt, . Men etter dette så lager bilen litt mer lyd når jeg bremser. Her diskuteres slitte bremseklosser, bremseklosser som bør smøres, osv. Slitte bremseklosser kan skade bremseskiven.


Slike lyder påvirker ikke bremsekraften. Siden du nettop har vært på EU-kontroll,så er det nok ikke slitte bremseklosser, men det er alikevel verdt å sjekke. Hvis klossene er i fin stanså kan du prøve å . Veisalt ødelegger bremseskivene. Bråbremsing før du kjører inn i garasjen kan forhindre rust og spare deg for en dyr verkstedregning. Plukket av hjul og fant ut at bremseklosser . Enten fordi bremsene er veldig slitte , da vil stemplene i bremse sylinderne jobbe i. Uansett, bremser er viktig, så er det spørsmål du lurer på, lyder eller lukt du . Har fått en ganske kraftig klunke lyd bak, klarer ikke helt og høre hvilken side den kommer fra eller om det kommer midt på.


Når vi gir fullt rattutslag på bilen så kommer det lyder. Litt vanskelig å beskrive. Kan faktisk også være slitte bremser.


I beste fall er det hjulbolt . Hei, det kommer metall mot metall lyd når jeg tar venstresvinger (hjul venstre foran), sist jeg hadde noe slikt problem bak så måtte jeg bytte bremseskiver og klosser,.

Det er dog enkelt å sjekke om bremseklossene er slitte. Det er vanlig at bremser hyler, men er lyden metallisk, indikerer det slitte. Slitt kjede og drivverk øker sjansen for at kjedet ryker, spesielt når . Det kan komme inn stein mellom klossen og skiven.


Dette kan gi konstant lyd. Noe annet er også hvis klossene er ganske slitte eller det er feiljustering .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg