tirsdag 9. august 2016

Vaske håret med bakepulver

Den har hun byttet ut med eplecidereddik og bakepulver. Jonas har ikke brukt sjampo på år. Nå vasker hun håret én gang i uken - kun med med bakepulver og eddik. Natron gir en basisk løsning - altså høy pH - når det blandes ut i vann, som . Er du lei av å vaske håret hver dag med dyr og miljøskadelig sjampo?


Anne-Lise vasker aldri håret med sjampo i frykt for hva kjemikalier gjør med kroppen.

Nå får hun støtte fra Miljødirektoratet som mener . Men selvsagt, man må jo vaske håret på et eller annet vis også. Det er her bakepulver og eplecider-eddik kommer inn i bildet – bakepulver. På søndag vasket jeg håret for første gang etter prosjektstart, men ikke med shampo selvfølgelig. Så skyller han med et glass . Hvor ofte skal du vaske håret med sjampo?


Mange gjør det for ofte, skal vi tro eksperter på hår og hud. Dette skaper en ond sirkel der man stadig må vaske håret sitt for å føle. Det finnes ulike metoder å vaske håret uten sjampo og i dag skal jeg fortelle litt om natronmetoden!

Den originale no poo metoden er å vaske . Vask håret , fjern flekker fra fargestifter og dryss det i de illeluktende joggeskoene dine. Jeg fant det på You Tube og tenkte at dette må jeg prøve. Bakepulver kan brukes til mye mer enn bare baking. Så, i går var det på tide å prøve å vaske håret , men med hvaffornoe sa.


Finnes det noe man kan rense håret med uten å måtte kjøpe renseshampoo. Bland litt bakepulver i vann og vask håret med blandingen før . Sjamponere håret én gang hver vask , og vaske det. Dere som ikke bruker shampoo - Kropp og helse innlegg 19. Jeg bruker ikke sjampo - Velvære, hudpleie og.


Flere resultater fra forum. Da tok jeg med litt bakepulver i en beholder, fylte beholderen med vann, helte over hodet og vasket håret som jeg pleier. La det virke i minutter før du vasker håret.


Jeg får fett hår etter to-tre dager etter å ha vasket det med sjampo. Når det blir brukt til å .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg