onsdag 20. april 2016

Ulyd ved svinging

Har den siste tiden opplevd en ulyd fra bilen og ikke sikker på hva dette er. Lyden kommer ved skarp sving , gjerne i rundkjøringer, parkeringsplasser osv. Jeg opplever sporadisk en til fire smellelyder når jeg når ytterpunktene ved høyre eller ventre svinging.


Lyden kan minne om en vaier som blir stukket maksimalt, . Skrapelyd ved venstresving etter hjulbytte.

Ulyd ved svinging - Mondeo 10. Får en klonk lyd når jeg svinger med hjulene. Når jeg roterer rattet en av veiene, så kommer det enten en eller klonk lyder som virke som det . Hvis det er en tikke lyd eller kneppelyd i sving med gass pådrag er det drivknutene som er slitte.


Eller hvis det kommer et knepp eller tikk . Jeg har en Honda som lager en merkelig klunelyd når jeg svinger hardt på rattet. Det høres ut som det kommer fra hjulene og er .

Når jeg svinger helt til høyre eller venstre og kjører forover eller bakover, hører jeg en ulyd. Når vinduene er lukket igjen høres det litt ut som . Vibrasjon ulyd foran ved akselerasjon 26. Flere resultater fra elbilforum. KNATRE, KNATRE: En knatrende lyd fra forhjulene, spesielt i en skarp sving på en parkeringsplass, betyr at drivknuten på drivakselen er utslitt.


Det er ikke alle feil på bilen som er like enkle å oppdage. Derimot er det en ting som varsler om at noe kan være alvorlig galt, og det er ulyder . Servopumpen (det svetter litt olje fra den nye.) er byttet for måneder . Det begynte helt plutselig. Er helt stil når jeg ikke . Eg mistenker den kommer fremme på passasjer siden, men den kommer kun når eg svinger ved . Har en knekke lyd når eg svinger mot venstre.


Er på båtferie for tiden og har registrert en markant brumling fra drevet når jeg svinger til ene eller andre siden. Går nesten ut i fra at det må . I sakte fart er det litt en knirkely men i høyere fart er det en litt mer metallisk .

Jeg hører at det kommer fra rundt . Hei, har fått en forferdelig gnisse lyd når jeg svinger på rattet. Noen som har en ide på hva som gjør dette? Er nå litt lei etter veldig mange turer til bilverksteder uten å lykkes med reperasjon.


Va kommer denne ulyden av? MYE lyd , og kan variere med temperatur, svinging , belastning osv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg