torsdag 14. april 2016

Porselen stempler

Her kan du finne gamle PP stempel online. Gamle stempel fra Porsgrunn Porselen finner du her på side 143. Så er det noen der ute som VET om en perfekt samling og tydelig oversikt på stempler over porselen i Europa så syng ut jeg betaler godt for et . Porselenet og stentøyet som støver ned i skapet kan være svært verdifullt for samlerne.


Nylig ble et kaffeservice fra Figgjo, Marie grønn , solgt . Her finner du gode bruktkjøp på porselen og andre antikviteter.

Oversikt over historiske PP stempler og signaturer finner du i . Har rydda på hytta, og tatt med meg en hel haug gammelt porselen og. Jeg har ikke funnet noe på nettet med oversikt over stempler og sånt, . Jeg søkte opp Sarregueminnes som er et gammelt og vanlig merke på fransk porselen , og fant stempler og historien linket til fabrikken(e). Smykkeskrin dekorert med stråmønster, PP blått stempel. Prisantydning: ( 3- 400) . Porsgrund Porselænsfabrik er en produsent av porselen i Porsgrunn i Telemark.


I de første årene var blåfargen meget kraftig og utflytende.

Ved en oppryddning i mitt hjem mens jeg var bortreist ble . Den selvutnevnte PP-kongen Thomas Larsen har en litt annerledes hobby. På Instagram selger han sjeldent porselen fra hjembyens stolthet . Disse spørsmålene vil du . En stor og verdifull samling av gammelt norsk porselen , skal selges på. Mesteparten har blått stempel , det vil si det ble laget for omkring . Stempel (I tillegg en signatur: en blå X, underglasur) : Grønt anker , underglasur. Merker på keramikk og porselen kan være kunstnersignaturer eller . Stämpeltext: B Mått: 8xmm. Dynkassett: Svart (ingår som standard).


STEMPEL VALGFRI TEKST RADER. Prydvase i porselen med rik relieffdekor , i midten blomster og blader i plastisk dekor. Takk for at du kikker på våre annonser her på Epla. Meget brukervennlige og slitesterke stempel for profesjonell bruk. Vi har solgt- som butikk- på internett siden.


Jeg ser på stempler , om det er ekte sølv, hvor gammel den er, formen og hva den kan. Det aller meste av norsk sølv har en form for stempel.

Hvit glasur med lilla dekor i Blå blomst-stil. GASS BLOWBACK SOFTGUN RIFLE.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg