onsdag 27. april 2016

Hvinelyd fra bilen

Min 1har utviklet en hvinelyd fra motorrom som følger turtallet. Dynamo er ny så er ikke den, bilen starter og air-con virker som det skal. Det er ikke alle feil på bilen som er like enkle å oppdage.


Derimot er det en ting som varsler om at noe kan være alvorlig galt, og det er ulyder . Det klakker og piper i bilen.

Du lukker øynene og håper at lydene skal forsvinne av seg selv. Høres bilen din ut som en traktor, kan dette fort bli dyrt. Forresten sliter jeg med en fryktelig hvinelyd i venstre forhjul ved svinging til venstre. Benny Christensen er Brooms bilekspert.


I Spør Benny-seksjonen på broom. Det har de siste ukene begynt å hvine fra motoren når jeg starter bilen. Cirka på samme tid med at jeg satte på vinterdekk, men det har ikke noe . Rar ulyd fra motoren på tomgang - Kommer etter noen minutters.

Høyfrekvent ulyd ved høy hastighet, hjullager? Stygg hvinelyd i bilstereo - men kun når motor er på? Et velfungerende bil er som en trimmet piano, med hver av de mekaniske deler som arbeider i harmoni, og hver eneste tone . Bufret Lignende Årsaker til hvinelyd under kjøring. Lyden er altså kun der når bilen ruller uten pådrag fra motor.


Men det er altså en høyfrekvent hvinelyd , ikke sus. Har ikke hørt noe særlig til raslelyder, . Sliter med en hvinelyd i bilen. Denne følger turtallet på bilen , men hvis jeg kobler fra subforsterkeren, så blir lyden så lav at den ikke merkes, . En ganske høyfrekvent konstant hvinelyd er vel det nærmeste jeg. Nå er jeg den første til å innrømme at bil ikke er det jeg har mest greie på, . Enkelte ulyd i bilen er irriterende men ikke farlig, som knirking fra innredningen, vindsus fra lastholder eller sidespeil. Men noen lyder skal man ta på alvor, lyder.


Bil og trafikk - Kvinneguiden. Mangler: hvinelyd Bil som hyler når den starter. Privatøkonomi og forbrukerspørsmål › Bil og trafikk Bufret 5. Bilen min hyler når jeg har startet den, ikke hver gang men ofte nok.

Den hyler ikke så lenge, bare til jeg kommer et lite stykke nedover gata og . Men er mange biler og merker som har slitt med nettopp AC kompressoren. Er en slags hvinelyd som kommer å går når bilen er kald. Men er en sånn summelyd som kommer av motoren når den er kald. Oppdaget en sterk hvinelyd fra motor ved pådrag.


Min bil har solide bremseskiver, ikke ventilerte. Vet ikke om det heter ATE- bremser?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg