tirsdag 16. oktober 2018

Bilen lager lyd når jeg svinger

Bremseskjold og Hjullager høres gjerne i høyere fart også - når du svinger - eller. Mye rare lyder i en gammel bil , så kan nok å vært dårlig lenge uten at jeg . Måtte bytte hjullager på høyre side fram når jeg kjøpte bilen min. Veldig svak ulyd når bilen svinger til høyre. Skrapelyd ved venstresving etter hjulbytte.


Dunker i bilen når jeg svinger til høyre?

IKKE BARE GROMLYD: Lyder fra bilen indikerer som regel at noe er feil. RUMLE: Lyd fra det ytterste hjulet når du kjører i sving. Bilen bråker når man svinger – ellers er den stille.


Det kommer at belastningen på lagret blir annerledes da – og lyden forsvinner igjen når rattet rettes opp og man kjører rett fram. Slik kan et hjullager sett se ut. Får en klonk lyd når jeg svinger med hjulene. Skal gå ut og ta opp lyden når jeg svinger på hjulene og bilen står i ro :).


Blir lyden da borte i mellom svingene er det defekt hjullager. Audien har begynt å lage høye knirkelyder når jeg legger om til venstre.

Både stillestående og i fart. Ingen lyd når jeg svinger til høyre. Korleis høyrer ein om eit kulelager er gåent? Lyden er ujevn og forsvinner når jeg svinger til venstre.


Når eg så retter opp bilen eller svinger. Har du jekket opp bilen og sjekket om lyden er der når du roterer hjulet? Lyden er der fortsatt, tar nå og bytter hjullager i morgen for å se om det hjelper. Det er ikke normalt når bevegelige deler på en bil gir slike lyder , understreker han. Les også: Eier du bil , bør du betale denne regningen innen . Har en knekke lyd når eg svinger mot venstre.


Eg har null erfaring med skruing på person biler , men bygger lastebiler til dagen så visst noen . Noen som kanskje vet hva det kan være , jeg har byttet lager på denne siden. Sannheten er at kroppen vil rett frem når bilen svinger mot . Var helt fin for to-dager tilbake. Plustelig lager den rare lyder når jeg svinger til venstre. Det er vel det eneste som kan lage en sånn skrapelyd der bak eller? Har ved et par anledninger hatt skrapelyd bak i bilen når jeg svinger.


Lyden er altså kun der når bilen ruller uten pådrag fra motor. Har du ulyd i høyre hjullager forsvinner den ofte når du svinger til høyre og .

Når bilen er i fart – steng av motoren og la bilen rulle. En vanlig feil på alle typer biler er hjullager som holder på å gi seg. Styr og lytt, er lageret ødelagt skal lyden høres mer om du svinger den ene veien. Det finnes ingen fasit på når man skal skifte hjullager , men når det først er defekt, da er det. Gjerne ved sving da hjullageret får mere press av bilens vekt.


Om man kjører for lenge med defekt hjullager , vil lyden bli verre, og bilen vil miste . Har nylig hatt bilen på EU-godkjenning, alt i orden bortsett fra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg