fredag 21. september 2018

Bremsene piper

Et amatørspørsmål: Ved lett bremsing piper bremsene mine noe helt for jævlig. Kan jeg smøre bremsene eller noe, og få slutt på denne . Piping i bremsene ved lav hastighet skyldes så godt som alltid at det er blitt gjort litt dårlig jobb med å påføre kobberpasta på klossenes anlegg mot caliperne. Det piper noe helt vannvittig når jeg bremser.


Noen ganger på lav hastighet så piper det da også uten at jeg gjør annet enn å kjøre rolig. Bremser som piper - Bil 24.

Kommer pipe lyd fra bremsene , hva er problemet? Forum › Teknisk › Teknisk Bufret Lignende 26. Skiftet bremseklosser på svigermor sin bil for ikke så veldig lenge siden, og nå har bremsene begynt å pipe. Så har hun snakket med en . Piper i bremsene innlegg 17. Piping i bremser ved nedbremsing innlegg 4. Flere resultater fra bimmers.


Skrikende bremser ved rygging og fuktig vær 13. På verkstedet sier de at det må vi bare leve med.

Har en Saab og9-hvor bremsene foran piper noe helt sykt. Har byttet klosser og skiver. Brukte både bremserens på skivene når jeg byttet, . Bytta nettopp bremseklosser bak, da disse var helt utslitt. På de nye klossene, smurte jeg kobberfett bak på klossene, . Hjelp til pipende bremser. Jeg har nettopp skifta bremseklosser på min zx7r, og bremsene piper som f. Noen som vet hva man kan gjøre med pipende skivebremser?


De bråker og piper hver gang man rører bremsene , så lurer på om bremsene. Nå piper det ikke når jeg bremser kraftig eller relativit kraftig (har testa), men bare lett bremsing på lav hastighet. Har i det siste begynt å pipe fra venstre forhjul.


Men pipinga er der altså . Det er stille de første par kilometrene, men så kommer en høyfrekvent lyd som varer helt til . Oslo i fjor og hadde piping i bremsene fra start til Dombås. Grunnen til at det piper er at det legger seg et fint lag med støv i . Benny Christensen er Brooms bilekspert. I Spør Benny-seksjonen på broom.


Har du MC bremser som piper og bremser ujevnt? Løsningen er kanskje raskere og enklere enn du tror.

Har også et problem når det er varmt i været og motoren er varm så . Forbremsen piper når jeg bremser , og jeg har fått forståelsen av at dette er fordi det er manglende (eller feil?) spissing på klossene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg