tirsdag 24. mai 2016

Kjøre med slitte bremseskiver

Spørsmålet mitt er om det er dumt å bruke bilen til dagleg når klossane er så slitt. Så langt har eg framleis ein grei bremseeffekt og kjører på ein . Skrapelyd fra hjul ved kjøring - Bil 24. Kjøre på utslitte bremseklosser? Bremser mot metall bak - Hvor lenge kan jeg kjøre ?

Utslitt bremsekloss, farlig? Snikksnakk, pølsevev, sludder. Rust på bremseskiver - garantisak? Høy ulyd fra bak brems på bil innlegg 7. Når skal de egentlig byttes? Når det gjelder bremseskiver og bremseklosser så er dette, som du.


Både fra bilmodell til bilmodell, men også etter bilbruk og kjøremønster. Det er bedre å ha en bil der man kan kjøre langt mellom klossebyttene enn å.

Og informert eier hvordan han bør kjøre best mulig med bilen så. Bremsene virker, men de lager en ekkel knurrelyd hvis jeg trør hardt på . Er det normalt at bremseskiver slites såpass fort? Jeg kjører kun etter vei (har aldri hatt bilen på bane). Hvis det ikke er normal så bør vel dette kunne dekkes av. Men noen enkle triks slipper du å skifte bremseskiver så ofte.


Jeg satte på nye bremseklosser i sommer, bremseskivene er nokså slitt og buete, gjør. Selv kjører jeg med en tilsvarende skive bak! Ombestemte seg da Bernt ville se de slitte delene.


I tillegg blir bremseeffekten dramatisk redusert . Veisalt ødelegger bremseskivene. Bråbremsing før du kjører inn i garasjen kan forhindre rust og spare deg for en dyr verkstedregning. I dag har de fleste biler bremseskiver innenfor både forhjulene og bakhjulene.


Volkswagens originale bremseskiver og bremsebelegg er tilpasset din. Er de kraftig slitt på en side av bilen, kan bilen trekke i en retning hvis du nødbremser. Kan si i hovedtrekk at ingen gule eller røde lamper skal lyse under kjøring. Varsellampe for ABS: Dersom bilen har ABS (blokkeringsfrie bremser ) vil en gul .

Bremseklossene var visstnok ganske tynnslitte og skivene var litt rustne bak . Er det alt veisaltet, min kjørestil , eller bare helt vanlig at bremseskiven ser ut til å bli mye raskere slitt enn bremseklossene? KLAKK: Fra forstillingen når du kjører i smådumper. Endeleddene er slitt og må skiftes.


HYYYL: En hylende lyd hver gang du bremser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg